Мектеп медиациясы - білім беру процесіне қатысушылар-оқушылар, оқушылар және ата-аналар арасындағы дауларды, жанжалды жағдайларды шешуге бағытталған инновациялық әдіс.
Әдіс басты мақсатты шешуге бағытталған – қауіпсіз кеңістік құру, онда тіпті өте күрделі қақтығыстар конструктивті түрде реттелуі мүмкін (агрессиясыз және шығынсыз ғана емес, моральдық және материалдық, сонымен қатар жеке және әлеуметтік өсудің перспективаларымен).
Мектеп медиациясы - білім беру процесіне қатысушылар-оқушылар, оқушылар және ата-аналар арасындағы дауларды, жанжалды жағдайларды шешуге бағытталған инновациялық әдіс. Әдіс басты мақсатты шешуге бағытталған – қауіпсіз кеңістік құру, онда тіпті өте күрделі қақтығыстар конструктивті түрде реттелуі мүмкін (агрессиясыз және шығынсыз ғана емес, моральдық және материалдық, сонымен қатар жеке және әлеуметтік өсудің перспективаларымен). Мақсаты-медиативтік технологиялар арқылы тәрбие-білім беру ортасындағы қауіпсіз кеңістікті ұйымдастыру үшін қажетті базалық білімдерді қалыптастыру. Мектеп медиациясы қызметі (татуласу қызметі)-бұл оқу-тәрбие жұмысы процесінде туындайтын даулы жағдайларды болдырмау және шешуге көмек көрсетуге бағытталған әр түрлі деңгейдегі оқу-тәрбие процесіне қатысушылардың (білім беру ұйымының қызметкерлерінің, оқушылардың, ата-аналардың және т.б.) бірлестігі. Медиатор - тәуелсіз адам, қақтығысты, дауды шешуге және оған қатысушыларды татуластыруға көмектесетін бейтарап тұлға. Бұл қақтығыстарды шешуге арналған маман.
Мектеп медиациясы қызметі Мектеп медиациясы қызметінің жұмысы тәрбие және білім беру үдерістерінен ажыратылған дербес ретінде қарастырылмайды. Керісінше, ҚЫЗМЕТ оларға белсенді түрде ықпал етуге, қауіпсіз және адамгершілік мектеп кеңістігі үшін жағдай жасауға, қақтығыстардың алдын алуға, жасөспірімдерге нақты қажетті көмек көрсетуге бағытталған. Осы мақсатқа жету үшін мектеп медиациясы қызметтерінің алдында келесі нақты міндеттерді шешу қойылады: қиын жағдайларда балалардың құқықтары мен мүдделерін қорғау және балаларға көмек көрсету жүйесін құру; девиантты мінез-құлықты жасөспірімдерге ескерту көмегін көрсету; "қиын" балалармен жұмыс жүйесін ұйымдастыру; жанжалдарды сотқа дейінгі шешудің жаңа нысандарын енгізу; білім беру процесіне қатысушылардың барлығының медиацияны қолдану мүмкіндігін қамтамасыз ету; психологиялық және заң көмегін көрсетудің тиімділігін, сондай-ақ педагогтардың медиативтік біліктілігін арттыру; тәрбие рәсімдерінің ашықтығын қамтамасыз ету; қалпына келтіру сот төрелігін дамыту. Қызмет балалармен ғана жұмыс жасаумен шектелмеуі тиіс. Жанжалдарды шешудің конструктивті медиативтік тәсілін танымал ету мақсатында ересектерге әсер ету маңызды міндет болып табылады. Күнделікті қызметте медиативтік қызмет қызметкерлері: ағартушылық жұмысты жүргізуге; келіспеушіліктерді шешуге; қақтығыстардың алдын алуға және олардың таралуына кедергі жасауға тиіс. Мектеп медиациясы қызметі жанжалды немесе дауды шешуге көмектесуі үшін тараптар қызметке барып, өз ниетін білдіруі тиіс. Қалпына келтіру іс-шаралары (Тараптармен консультациялар, келіссөздер, жанжалды шешудің өзара қолайлы нұсқасын әзірлеу) аяқталғаннан кейін тараптар жазбаша немесе ауызша шарт жасасады. Медиация жөніндегі бағдарламалар жанжалдың барлық тараптарының ерікті қатысуымен ғана жүргізілуі мүмкін. Әйтпесе, жанжал кездейсоқ емес деп жарияланады және жұмысқа алдын алу Кеңесі, әлеуметтік педагог, психолог және т. б. кіреді.
Мектеп медиациясының құрылымы қызметке барлық тілек білдірушілер кіре алады: педагогтер, психологтар, әлеуметтік педагогтар, ата-аналар және жанжал қатысушыларының жақтаушылары болып табылмайтын оқушылар. Басты шарт-қалпына келтіру жұмыстарын жүргізу дағдыларын меңгеру. Медиация қызметінің қызметкерлері қақтығысты шешу үшін көмекке мұқтаж әрбір оқушыға көмек көрсетеді. Бұл ретте дауда шешім қабылдау құқығы кураторға беріледі, ал даулы жағдайға қатысушылар оның нәтижесіне әсер ете алмайды. Мектеп медиациясы процесінің ерекшеліктері: медиатор таңдалады; тараптардың мүдделері ескеріледі; шешім құпия қабылданады. Медиативтік қызметтің тәлімгерлері балалармен жүйелі түрде қарым-қатынас жасау барысында бейтараптылық пен бейтараптылық принциптеріне сүйенеді. Олар қақтығысқа қатысушы болмау үшін біреудің жағын ешқашан қабылдамайды. Мектептегі Медиация қызметіне кіретін оқушылар: мектеп қызметкерлері; педагогтар және ата-аналар; әкімшілік және мұғалімдер арасында болып жатқан қақтығыстарды реттеуге ешқашанда қатыспауы тиіс. Мектеп медиациясының жоспары қызметі мектеп медиациясының жоспарымен реттеледі,онда іс-шаралар, оларды орындау мерзімдері және оларды орындауға жауапты тұлғалар көрсетіледі. Мектеп медиациясының жұмыс жоспарына сәйкес медиаторлар командасының одан әрі қызметі құрылады: Медиация қызметінің қызметкерлері әр түрлі тұлғалардан: әлеуметтік қызметкерлерден, мұғалімдер мен оқушылардан, олардың ата-аналарынан, мектеп әкімшілігі өкілдерінен даулы жағдайлар туралы мәліметтер алады.; Медиация әдістемесін қолданудың әрбір нақты жағдайы бойынша, сондай-ақ рәсімдерді өткізу мерзімдері мен кезеңдерін анықтау бойынша қызмет қызметкерлері жеке шешім қабылдайды; егер жанжал жасаушы Тараптар оған қатысуға келісім білдірген жағдайда ғана делдалдық рәсімін бастауға болады; егер жанжал қатысушыларының іс-әрекеттері тәртіптік теріс қылық ретінде сараланатын болса, ата-аналардың немесе өзге де заңды өкілдерінің келісімімен келісу қажет; 10 жасқа толмаған балалармен және жүйке жүйесі ауруларымен ауыратын адамдармен медитация татуласу қызметінің мамандары татуласу командасының ересек қатысушысымен және оқушымен бірлесе отырып медиация рәсімін тәжірибеледі.